Časté dotazy

Kategorie otázek:

Výběr produktu

Je lepší damaškový nůž nebo nůž z jedné oceli?
Damaškový nůž je určitě zajímavější a hezčí. Vydrží dlouho ostrý a budete se na něj stále dívat jako na svost. Práce s ním však není jiná, než u nože z jednoho plátu oceli. I tyto nože jsou velmi hezké a funkčností velice spolehlivé. Vždy záleží na prioritách zákazníka, na jeho finančních možnostech či estetickém cítění.
Jaký brousek je nejlepší na vaše nože?
Všechny typy brousků, které prodáváme, jsou kompatibilní s noži, které u nás zakoupíte. Liší se pouze v zrnitosti jednoho z kamenů. Obecně lze říci, že na damaškové nože je lepší zrnitost 6000, ale i brouskem se zrnitostí 4000 nic nezkazíte.
Je brusná sada KMFS opravdu tak precizní?
Ano, tuto sadu doporučujeme i k profesionálnímu broušení. Má velkou výhodu naprosté přesnosti úhlu, při broušení odebírá minimální množství materiálu a fazeta nože je po jejím použití jak žiletka. Navíc při použití kůže se nádherně dotáhne a leskne.
Je lepší si koupit brousek nebo ocílku?
Doporučujeme mít doma oba produkty. Ocílka tzv. vytahuje ostří a i když je schopná jej lehce přibrousit, proces broušení na brusném kameni či brusném systému nenahradí. Při pravidelném používání ocílky navíc nemusíte nůž tak často brousit.
Jaký je rozdíl mezi zavíracími noži Trivisa a Damano a jaký mám případně zvolit?
Rozdíl není jen v jednotlivých značkách, ale i v jednotlivých nožích. Vždy sledujte, z jakého materiálu je vyrobena čepel nože, co bylo použito na výrobu rukojeti, jaká vám vyhovuje pojistka či jaký způsob otvírání nebo zavírání nože vám vyhovuje. Obecně se lze řídit cenou. U našeho eshopu platí, že čím je nůž dražší, byl na něj použitý lepší materiál, zejména ocel. Nemusíte se ale bát koupit i levnější nůž. Máme je prověřené nejen u odborníků, ale hlavně u samotných zákazníků.
Je dobré na nůž gravírovat? Zdrží se tím nějak moje objednávka?
Na nože gravírujeme velmi citlivě tak, aby se nůž nijak nepoškodil. Pokud chcete udělat nůž originálním, umocnit nějak zvláštnost okamžiku při předávání dárku nebo dát prostřednictvím nápisu na noži nějaký vzkaz, pak je to pro vás jasná volba. Doporučujeme, aby byl nápis co nejkratší, aby nebyl vulgární a aby udělal radost hlavně obdarovanému. Rychlost vyřízení objednávky se tím nijak nezdrží. Máme vlastní gravírovací stroje, tudíž nože nikam neposíláme a gravírujeme je přímo v provozovně. Navíc jsme schopni rychle a adekvátně reagovat na zvolený text či logo. pokud se nám něco nezdá, či nejsme přesvědčeni o tom, že by nápis vypadal profesionálně.
Mohu si nechat vygravírovat i logo či nějakého smajlíka?
Ano, logo je možné na nůž vygravírovat. Je ale nutné, aby bylo zasláno logo kvalitní, černobílé, ve vyšším rozlišení a ve stanovaných formátech. Bližší informace naleznete v sekci gravírování na našich stránkách. Smajlíky obecně nedoporučujeme. Gravírovací stoj je totiž nepřečte jako text, musí se dělat jako logo.  Pokud jej dáváme za text, může dojít k odlišnosti odstínu a celkový dojem pak nevypadá dobře.
Kde doporučujete nože ukládat?
Nožům je dobře kdekoli, kde jsou oddělené od svých ostatních kamarádů. Ideální je nějaký dřevěný stojan, magnetická deska či magnetická lišta.
Vyžadují zakoupené nože nějakou zvláštní péči a čeho se při používání vyvarovat?
Obecně lze říci, že je nejlepší, aby jste nůž po použití ihned umyli, osušili a uložili jej do stojanu, na desku či lištu. Nikdy jej nedávejte do myčky na nádobí nebo nenechávejte dlouho v napuštěném dřezu. I když se u našich nožů jedná o velmi kvalitní ocel, a rukojeti dřevěných nožů jsou zpracovány do vysokého lesku, nemuselo by to nožům prospívat. Pokud se vám nůž již nezdá být ostrý, pak jej doporučujeme nabrousit buď sami nebo nám jej pošlete a my se o vše již postaráme. Dřevěné rukojeti nožů doporučujeme občas zregenerovat olejem či voskem na dřevo.  Budete jej  pak mít jako nový.

 

Nákup na e-shopu

Jak zjistím stav své objednávky?
Stav objednávky můžete zjistit po přihlášení do svého účtu. Pokud jste nakoupil/a bez registrace, tak nás stačí kontaktovat telefonicky (+420 736 527 780), e-mailem (info@damano.cz) a my vám dáme vědět o aktuálním stavu objednávky. Pokud je již zboží skladem vychystáváno, tak odesíláme automatický e-mail o vyřizování objednávky. To samé platí při předání zboží dopravci, kdy vás automatický email bude informovat o vyřízení objednávky. Následně vás již bude kontaktovat přepravce. Obecně u nás platí, že by jste měli své zboží dostat do druhého dne. Pokud tomu tak není, je lepší si zavolat a my pro vás zjistíme, zda je vše v pořádku.
Je možné si zboží vyzvednout osobně?

Ano, můžete si jej vyzvednout u nás na provozovně. Je lepší si ale domluvit čas schůzky telefonicky nebo emailem. Nejedná se totiž o klasickou kamennou prodejnu, ale o eshop. Nemuseli by jste nás zastihnout.

Osobní odběr je možný na adrese: Lanškroun, Dolní Třešňovec 257.

Objednávku si nestihnu vyzvednout ve stanoveném termínu, je možné prodloužit rezervaci objednávky?
Ano, objednávku je možné prodloužit, kontaktujte nás písemně na e-mail info@damano.cz s požadavkem na prodloužení objednávky.
Je možné zboží vrátit, pokud mi nebude vyhovovat?
Ano, samozřejmě. Pokud vám objednané zboží z jakéhokoliv důvodu nebude vyhovovat, můžete ho vrátit do 30 dnů od přijetí zboží bez udání důvodu. Zboží však musí být nepoužité, nepoškozené a zabalené v původním obalu. Nezapomeňte také vyplnit formulář k odstoupení od kupní smlouvy.
Jak zrušit objednávku?
Objednávku lze zrušit telefonicky (+420 736 527 780) nebo e-mailem (info@damano.cz) v případě, že ještě nebyla expedována. Při zrušení uveďte prosím kontaktní údaje, číslo objednávky a datum objednání.
Jak můžu v objednávce uplatnit slevový kód?
Při kontrole zboží v 1. kroku košíku se objeví okénko, kam vložíte kód, na jehož základě se vám odečte sleva. Slevové kupony nejde sčítat, na každou objednávku jde tedy využít vždy jeden kupon.
Jak funguje platba kartou online?
Platba kartou online je druh internetové platby, při které uhradíte cílovou částku pomocí platební karty přes platební bránu přímo na internetu (nejedná se o platbu přes fyzický terminál, jako jste zvyklí ze supermarketu).
Do rozhraní platební brány zadáte údaje, které jsou vyražené přímo na Vaší kartě:
  • číslo karty
  • datum platnosti
  • jméno majitele karty
  • CVC kód ze zadní strany karty

Pokud platba probíhá v systému 3D Secure (3D zabezpečení - záleží na nastavení vaší karty), zadává se na konci číselný kód, který obdrží SMSkou od své banky.

Platba kartou online je nejrychlejší platební metodou. Dochází k jejímu okamžitému potvrzení ze strany banky, vaše peníze jsou tak okamžitě strženy z účtu a putují pak přes platební bránu až k nám a my můžeme okamžitě připravit zboží k odeslání. Platba kartou online je bezpečná.